2012. március 24., szombat

paradicsomos spagetti húsgombócokkal

fél
kg darált sertés (vagy marha, vagy vegyes) húst összegyúrtam 1 tojással, 5 dkg zsemlemorzsával, 1 evőkanál mustárral, fűszereztem sóval, borssal, oregánóval, rozmaringgal (én őröltet használtam). Kb 2 dekás gombócokat tehát 25-26 darabot készítettem, majd fél órát állni hagytam. Ezután forró serpenyőben megsütöttem, majd félretettem. A paradicsommártáshoz ugyanebben a serpenyőben olíva olajon 1 fej hagymát, majd 3 gerezd fokhagymát pirítottam, aztán felöntöttem 1 doboz hámozott paradicsom konzervvel és 1 kis doboz paradicsom sűrítménnyel (mert az előzőből csak 1 volt itthon). Tettem bele néhány friss bazsalikom levelet, sóztam, borsoztam, balzsamecettel ízesítettem. Mikor a mártás megfőtt, leturmixoltam (de ettől akár el is lehet tekinteni), visszatettem a gombócokat és pár percig összefőztem őket. Nálunk ez a mennyiség

Vonalzó