2012. március 24., szombat

Kapros túros lepény

Hozzávalók: A tésztához: 25 dkg Ráma margarin 40 dkg finomliszt 12 dkg kristálycukor 1 tojás sárgája 1/2 citrom reszelt héja és leve 1 csomag sütőpor 1 csomag vaníliás cukor 1-2 evőkanál tejföl A töltelékhez: Fontos, hogy a túrót ne spóroljuk ki belőle... :) 1 kg túró 1 csokor friss kapor apróra vágva ízlés szerint porcukor (kb. 4 ek.) annyi tejföl, hogy ne túl híg, de mégis krémes masszát kapjunk (kb. 2 dl) (Tipp: Ha túl hígra, vizesre sikeredne a túrókrémünk keverjünk bele egy evőkanál búzadarát.) Elkészítés: A Rámát a lisztben elmorzsolom, a többi hozzávalóval ruganyos tésztává gyúrom. 2 cipóra osztom, én úgy szoktam, hogy az egyik cipót nagyobbra hagyom kicsivel (ez lesz a süti alja), míg a másik cipő egy kicsivel kisebb (ez lesz a rácsos teteje majd). Egy nagyobb méretű, magasabb falú tepsit kivajazok. A sütőt 200 °C-ra előmelegítem. A nagyobb bucit veszem elő, lisztezett deszkán tepsi nagyságúra nyújtom, majd a tepsibe egyengetem, kézzel kicsit bele is „tapicskolom” (Nagyim szóhasználata :) ). Kicsit elősütöm, hogy nehogy a túró eláztassa. A túrókrémet a fenti hozzávalókból alaposan kikeverem és az elősütött tésztára egyengetem. A kisebb buciból rácsokat sodrok és négyzethálósan berácsozom a tetejét. Mehet vissza a sütőbe, kb. 30 percre. Akkor jó, amikor a tészta teteje halványdrapp színárnyalatot ölt és megszilárdult a túrókrém (tűpróba!). Ha kihűlt, szeletelhető.

Vonalzó